Naprawa i regeneracja

Naprawa

MotoRemo jest Autoryzowanym Serwisem firm: Honeywell Garrett, Borg Warner, Mitsubishi oraz IHI.
W związku z tym w procesie naprawy, stosujemy tylko oryginalne części i zestawy naprawcze producentów turbosprężarek. Jest to wymóg i obowiązek dla zakładów posiadających autoryzację.

Dlatego zlecając naprawę w naszej firmie, mają Państwo gwarancję użycia podczas regeneracji :
- części najwyższej jakości,
- części rekomendowanych przez producentów
- nowoczesnych i zaawansowane technologicznie  maszyn i urządzeń.

Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, likwidując nie tylko skutek awarii podzespołu, ale wskazując także jej przyczynę.
Dzielimy się z Państwem naszą wiedzą i doświadczeniem, przekazując także wskazówki dotyczące dalszej eksploatacji.
Zapraszamy do naszych punktów w Iławie, Chorzowie, Poznaniu i Warszawie.

Naprawa turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT/VTG/VG.

Zgodnie z polityką jakości producentów Garrett, borg Warner i Mitsubishi MotoRemo obecnie nie wykonuje napraw turbin ze zmienną geometrią. Powodem jest brak oryginalnych zestawów naprawczych oraz danych regulacyjnych pochodzących od producentów.

Obecnie firmy Honeywell Garrett oraz Borg Warner (KKK) oferują już rozwiązania będące alternatywą dla regeneracji turbosprężarek ze zmienną geometrią na częściach nieoryginalnych. Dostępne są wyprodukowane przez Garrett by Honeywell, dla samochodów 7-letnich i starszych, turbiny po naprawie fabrycznej Garrett Original Reman. „G O R”, które spełniają specyfikację produkcji OE, co nie naraża klienta na konsekwencje, takie jak zwiększone zużycie paliwa czy uciążliwa głośna praca, jakie ponosi w związku garażową naprawą.

Dla produktów KKK propozycją jest „BorgWarner VTG calibrated core inside” C3 – czyli naprawa oparta na, nowym rdzeniu i skalibrowanym systemie zmiennej geometrii. Oferta tej linii turbin dedykowana jest głównie dla aut starszych jako nowa koncepcja naprawy, umożliwiająca odbudowanie turbosprężarki VTG z zachowaniem specyfikacji OE.

 Proces technologiczny naprawy

W zależności od stopnia zniszczenia turbosprężarki oraz konieczności użycia,  proces może składać się z następujących kroków:
- demontaż podzespołu z oceną stopnia zużycia oraz przyczyny awarii,
- czyszczenie turbiny oraz mycie wstępne miejsc bardzo zabrudzonych,
- mechaniczne czyszczenie turbosprężarki,
- weryfikacja części,
- piaskowanie całkowitej powierzchni części z osłoną powierzchni ślizgowych i podłączeń,
- regeneracja części – technologie standardowe: kalibrowanie lub naprawy gwintów metodą Heli-Coil, prostowanie, szlifowanie lub frezowanie powierzchni i kołnierzy, polerowanie powierzchni ślizgowych, naprawa gniazd osadzenia pierścieni uszczelniających,
- regeneracja części – technologie warunkowe: spawanie pęknięć w korpusach żeliwnych, napawanie ubytków kołnierzy żeliwnych oraz aluminiowych, obróbka frezarska lub tokarska,
- przed montażowe czyszczenie części turbosprężarki,
- wyważenie wałka z kołem turbiny w zespole z kołem kompresji,
- montaż elementów składowych rdzenia,
- wyważanie wysokoobrotowe rdzenia (osobowe i ciężarowe),
- montaż rdzenia w obudowach oraz zaworu regulacji spalin,
- regulacja turbosprężarki.