Zmienna geometria turbosprężarek Mitsubishi

Zmienna geometria turbosprężarek Mitsubishi

Mechanizm zmiennej geometrii w turbosprężarce oddaje zalety

 dużej oraz małej turbosprężarki w jednej. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ilość spalin napędzających wirnik turbiny nie jest stała ale czynnie dopasowywana do intensywności jazdy w danym momencie. Befefitami płynącymi z zastosowania takiego rozwiązania są, zdecydowanie szybsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu oraz wyeliminowanie nieporządanego efektu turbodziury.

Podczas pracy silnika na poziomie niskich prędkości obrotowych, a tym samym niskiej energii generowanej przez turbinę, łopatki cartridge’a zmiennej geometrii są zamknięte. Ta faza pracy zmiennej geometrii charakteryzuje efektywność działania małej turbosprężarki. Jednakże, aby obsłużyć maksymalny przepływ powietrza potrzebny silnikowi przy intensywnej pracy na poziomie wysokich prędkości obrotowych, potrzebna jest duża turbosprężarka. Wypracowanie tych samych osiągów przez mniejszą turbinę jest możliwe dzięki otwarciu łopatek zmiennej geometrii czego skutkiem jest zwiększenie ilości spalin wpadających na wirnik. Pomiędzy skrajnie otwartą a zamkniętą pozycją ustawienia łopatek zmiennej geometrii, sterowanie kątem otwarcia jest stale regulowane od początku do końca pracy silnika po to, aby w każdej chwili generować optymalną wydajność.

Turbiny ze zmienną geometrią są aplikowane w silnikach wysokoprężnych od ponad  15 lat. Jeżeli chodzi o silniki benzynowe, instalacja turbin VG (Varial Geometry) w przemyśle motoryzacyjnym jest wschodzącą nowością. Jednym z wyzwań, któremu musieli stawić czoła projektanci była panująca w silnikach benzynowych temperatura - znacznie przewyższająca tą z silników Diesla. Różniący się skład spalin napędzających turbinę, powodujący różnicę temperatur był barierą trudną do pokonania przez lata. Zatem, konieczne było wyszukanie nowego materiału do zbudowania zmiennej geometrii obsługującej silniki benzynowe, który jednocześnie byłby osiągalny cenowo. Lata badań oraz przeprowadzania testów nareszcie dostarczają materiał, którego szukano.  Od tego momentu, holenderski oddział firmy Mitsubishi Turbochargers, oferuje projekt zaawansowanej technologii zmiennej geometrii do turbosprężarek przeznaczonych dla samochodów z silnikami benzynowymi.

Poziom zaawansowania technologii zmiennej geometrii w turbosprężarkach do silników benzynowych niemal w pełni wyklucza możliwość skopiowania tego podzespołu. Wyspecjalizowane tworzywo znoszące ekstremalne temperatury pracy nie może zostać skopiowane bez zdobytej przez lata wiedzy.

W związku z umocnieniem się ustaw regulujących normy emisji spalin w Europie w ciągu najbliższych kilku lat możemy się spodziewać szybko wzrastającej liczby samochodów benzynowych wyposażonych w turbosprężarkę ze zmienną geometrią.

Czekając na turbiny VG dla silników benzynowch, oto lista najlepiej sprzedających się turbin VG dla silników Diesla:

Top 10 aftermarketowych turbosprężarek VG Mitsubishi do silników Diesla

Part Number          Aplikacja                                                                                                      Pojemność (L)

49135-05895          BMW N47OL / N47D2 130kW/350Nm                                                                       2

49335-00585          BMW N47TUEO                                                                                                             2

49335-01003          Mitsubishi Motors 4N13NP                                                                                       1.8

49335-00644          BMW N47 TUE OL                                                                                                      2.0

49131-06007          Isuzu-Poland P702DTH (Z17DTH)                                                                         1.7

49135-07312          Hyundai Motor Company D4EB-V Euro4 [MT]                                                      2.2

49335-01102          Mitsubishi Motors 4N 13NP                                                                                      1.8

49477-01610          GM-Korea FAM Z                                                                                                        2.2

49335-01014          Mitsubishi Motors 4N14                                                                                             2.3

49135-07302          Hyundai Motor Company D4EB Euro3 [MT]                                                          2.2

 

49131 06007jpg

 

Aktualności

Mitsubishi Turbocharger Distributor Days – Maj 2017

Dwa majowe dni spędziliśmy na spotkaniu dystrybutorów turbosprężarek Mitsubishi w Amsterdamie. Garść Historii, trochę aktualności i plany na przyszłość.

Konferencja Garrett Performance 2017

Wiosna, to intensywny okres, obfitujący w targi i konferencje. Nie inaczej jest w roku 2017. Jednym z majowych eventów w którym z przyjemnością braliśmy czynny udział, była Konferencja Honeywell Garrett Dystrybutorów produktów Performance.

Zmienna geometria turbosprężarek Mitsubishi

Zmienna geometria turbosprężarek Mitsubishi

Turbosprężarki Garrett VNT z zaworem elektronicznym chłodzonym wodą

Downsizing, czyli zmniejszania pojemności skokowej silnika, który stał się modny wśród producentów silników samochodowych w ostatnich latach

Numeracja turbosprężarek Mitsubishi

Przed zamontowaniem nowej turbosprężarki należy ją odpowiednio zidentyfikować. Jest to zadanie, które należy wykonać bardzo precyzyjnie aby dopasować odpowiadający silnikowi produkt.

Nowe Turbosprężarki Garrett GTX Gen II z odwrotnym kierunkiem rotacji

Moto Remo jako autoryzowany dystrybutor produktów Garrett Performance prezentuje nowość Honeywell Garrett.

Targi Automechanika 2016 Frankfurt

We wrześniu uczestniczylismy w Targach Automechanika 2016 we Frankfurcie.

Mieliśmy przyjemność gościć wielu odwiedzających nasze stoisko.

4 Międzynarodowa Konferencja Dystrybutorów Honeywell Garrett 2016

21 oraz 22 czerwca, w tych dniach byliśmy obecni na 4 Edycji Międzynarodowej Konferencji Dystrybutorów Honeywell Garrett w Szanghaju.

 

 

rsfurniture, fotele biurowe, biurka, hokery