Turbosprężarki Garrett VNT z zaworem elektronicznym chłodzonym wodą

Downsizing, czyli zmniejszania pojemności skokowej silnika, który stał się modny wśród producentów silników samochodowych w ostatnich latach

, wpływa na wszystkie części układu napędowego w tym również na turbosprężarkę.  Generowanie coraz większej mocy oraz momentu obrotowego przez mniejsze jednostki przekłada się na dużo wyższe temperatury wokół silnika. Dodatkowo osłony silnika które okrywają silnik od dołu i z góry powodują, że najniższa temperatura w okolicy turbosprężarki to aż 180 stopni Celsjusza. Oznacza to konieczność zwrócenia szczególnej uwagi na delikatne komponenty  współpracujące z turbosprężarką takie jak np. elektroniczny zawór sterujący pracą turbosprężarki.

Maksymalna temperatura pracy zaworu elektronicznego, przy zachowaniu której unikniemy zniszczeniu podzespołu wynosi około 140 stopni Celsjusza. Aby zawór nie pracował w wyższych niż dozwolono temperaturach, zastosowano dodatkowe jego chłodzenie cieczą. Pierwsze egzemplarze nowego typu zaworu (aktuatora) są aktualnie w produkcji.

Opisywany zawór to wersja sUTA (Simple Universal Turbo Actuator) – zilustrowana poniżej. System chłodzenia zaworu jest połączony jest z układem chłodzenia silnika, a użycie elektrycznej pompy odpowiedzialnej za recyrkulacje cieczy chłodzącej pomaga utrzymywać bezpieczną temperaturę nawet w momencie nagłego wyłączenia silnika. W takim wypadku system chłodzenia kontynuuję pracę do momentu osiągniecia pożądanej temperatury wewnątrz aktuatora.

W celu zagwarantowania bezpiecznych warunków pracy podzespołów elektronicznych maksymalna temperatura płynu chłodzącego nie może przekroczy 110 stopni Celsjusza. 

 

zaworychlodzone

Aktualności

Mitsubishi Turbocharger Distributor Days – Maj 2017

Dwa majowe dni spędziliśmy na spotkaniu dystrybutorów turbosprężarek Mitsubishi w Amsterdamie. Garść Historii, trochę aktualności i plany na przyszłość.

Konferencja Garrett Performance 2017

Wiosna, to intensywny okres, obfitujący w targi i konferencje. Nie inaczej jest w roku 2017. Jednym z majowych eventów w którym z przyjemnością braliśmy czynny udział, była Konferencja Honeywell Garrett Dystrybutorów produktów Performance.

Zmienna geometria turbosprężarek Mitsubishi

Zmienna geometria turbosprężarek Mitsubishi

Turbosprężarki Garrett VNT z zaworem elektronicznym chłodzonym wodą

Downsizing, czyli zmniejszania pojemności skokowej silnika, który stał się modny wśród producentów silników samochodowych w ostatnich latach

Numeracja turbosprężarek Mitsubishi

Przed zamontowaniem nowej turbosprężarki należy ją odpowiednio zidentyfikować. Jest to zadanie, które należy wykonać bardzo precyzyjnie aby dopasować odpowiadający silnikowi produkt.

Nowe Turbosprężarki Garrett GTX Gen II z odwrotnym kierunkiem rotacji

Moto Remo jako autoryzowany dystrybutor produktów Garrett Performance prezentuje nowość Honeywell Garrett.

Targi Automechanika 2016 Frankfurt

We wrześniu uczestniczylismy w Targach Automechanika 2016 we Frankfurcie.

Mieliśmy przyjemność gościć wielu odwiedzających nasze stoisko.

4 Międzynarodowa Konferencja Dystrybutorów Honeywell Garrett 2016

21 oraz 22 czerwca, w tych dniach byliśmy obecni na 4 Edycji Międzynarodowej Konferencji Dystrybutorów Honeywell Garrett w Szanghaju.

 

 

rsfurniture, fotele biurowe, biurka, hokery